Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: 6x dual channel DDR400
29.9.2003, Martin Štěpánek, recenze
DOPLNĚNO: Na žádost vás, čtenářů, jsme test doplnili o paměti OCZ. Proto pokud chcete vědět jak se OCZ popraly s již dříve testovanými HyperX, čtěte dále. V testu jsme se zaměřili na platformu Intel 875P a paměťové moduly DDR400.
terminator2887 | 17.11.200623:07
muže mi někdo poradit deska mi čte jen 2 GB a ja mám 3 GB everest mě to vidí v pohodě všecho bios mě to nevypíše a ten mám ted novej a deska je Gigabyte GA­-8IK1100 v2.0 bios 08­/19­/05 FJ a paměti DDR 400Mhz kingstone KIT čip to porporuje P875 win XP Pro sp2.diky za radu 6x dual channel DDR400
Odpovědět0  0
ATB | 30.12.200412:41
No podle me kdyz uz zkousite na kolik pujdou ty pameti pretaktovat tak byste meli u vsech nastavit stejny napeti. Potoze pokud jedny maj 2,6 a druhy 2,8 tak to je docela rozdil.
Odpovědět0  0
Fill | 28.10.200418:28
Chci se zeptat, jestli mi pojede ­(deska ABIT IC7­) pamet v dualu, kdyz budu mit 2x 256 DDR400 Kingmax ve dvou slotech a 2x512 DDR 400 GEIL ve zbylejch dvou slotech? Ty 256 mi v dualu jedou, ale musim mit samozrejme vyndanou tu 512 od geilu, ale chci koupit jeste jednoho tohodle geila a narvat to tam vsechno, aby to jelo v dualu vsechno. Respektive, jde mi o to, jestli nemusi byt vsechny 4 pameti stejny velikosti a znacky, aby to jelo dualne. Proste mit 2x 256 Kingmax a 2x 512 Geil. ­(vsechno DDR400­).
Odpovědět0  0
martek | 29.10.20049:55
Urcite ne, moduly musi byt stejne,nekdy dokonce i stejne vyroby a rady a firmy, proste 4x shodne moduly ano jinak ee.
Odpovědět0  0
sectoid | 22.2.200414:45
dual modu neviuzijez protoze ho kt600 neumi:­(­(­(, ale pokud jedez na 333mhz fsb tak je to stejne jedno ­- dvoukanalovej radic vyuzijez hlavne u pentii s fsb800 u xpcek je rozdil poznat teprve na 400fsb a jeste ne nejak extra... Jinak na jednokanalovim radici je lepsi mit min modulu s vyssi kapacitou nez naopak.
Odpovědět0  0
wiruz (35) | 22.2.20040:30
no mam obycejne elixiry DDR 400 ­/CL3 2x 512MB a slapou v dualu uplne s prehledem, je fakt ze na OCZ ci neco podobneho to nema, ale za ty prachy bych nemel skoro ani jednu OCZ512
Odpovědět0  0
Vladimir | 21.2.200423:05
Dobry den mohl by me nekdo poradit, tyka se to vlastne tohoto clanku. Mam novou desku s VIA KT600 chipsetem ­(EPOX , no predpokladam ze to neni dulezite­) pameti mam Kingmax jeden modul 512 MB 333 MHz a 2 x Kingmax 256 MB 333 MHz. Procesor AMD Athlon 2200+ . Je mozne nejak tuto sestavu zapojit, aby bezela lepe nez bezi ??? :­) To zname treba vyuzit prave dual modu apod. Dekuji za odpoved ...
Odpovědět0  0
ATB | 30.12.200412:24
Ty ses vul VIA KT600 nena zadnej dual mod takze je jedno jak to tam zapojis. Skus snizit latence.
Odpovědět0  0
Martek | 6.2.20046:40
JEden dotaz: je lepsi 2x512MB v dualu nebo 1GB single??? a proc co??? Mam desku ktera toto podporuje s chipsetem i865PE a nemuzu se rozhodnout jak vyresim tyto pameti. Procesor mam Northwood 2GB A, 512kB L2, 400FSB
Odpovědět0  0
Aleš | 6.2.200417:31
Podle mého názoru je lepší 512 v duálu. Přístup je rychlejší a pro P4 je to lepší volba. Já sám to tak taky mám.

Aleš
Odpovědět0  0
cmatyas | 22.1.200413:43
Mám desku A7N8X­-E Deluxe a pam. 2x DDR 400 Kingston 256MB CL 2.5. Chtěl bych poradit s nastavením v Biosu a zjistit zda pracují v dual režimu. Díky Radek
Odpovědět0  0
rned (6) | 22.1.200414:05
časování bych nastavil na 11­-3­-2­-2 ­(nebo 2,5­) voltáž 2,7 nebo 2,8
v návodu máš jak je osadit, kvůli práci v duálu
samozřejmě synchronně CPU s RAM
pak pusť prime95 torture test a pokud to projede 6 hodin bez chyby, umí tohle dobré časování a máš nastaveno
pokud hodí chybu zkus 11­-3­-3­-2,5 a opakuj postup
Odpovědět0  0
R.A.T (2) | 22.1.200414:45
vetsinou to je bank 1 a 3..Desky MSI Biostar to pisou v POSTce
Odpovědět0  0
Blasko | 2.10.20038:47
Zdravim, chci kupovat novy mainboard s čipsetem nF2, kvuli pretaktovani s Bartonem 2500+.
Na prvej mb. mam 1x512 MB DDR 400 KINGMAX.
Je lepší koupit 2 x 256 ­MB DDR 400 pre dual chanel napr.OCZ anebo
k tej povodnej RAM dokupit jeste 1x512 MB DDR 400 , s tym ze nevyujijem dual channel, ale
budem mat spolu 1GB RAM.
Zostavu chcem vyuzivat hlavne na strihanie, edit. videa, compilaciu java kodu, NIE hry !
Předem děkuji za odpovědi

Odpovědět0  0
Johny | 8.10.200323:57
Podle myho subjektivniho nazoru bude asi lepsi koupit dalsi 512 MB pameti, protoze pri strihani videa jsou velike datove prenosy a rychlost celeho systemu bude omezovana diskovym subsystemem, takze bych Vam doporucil vetsi pamet na ukor rychlosti ­( cenovy rozdil je mnimalni, proto se na mem stanivusku vubec nepodili­).
A jeste jestli Vam muzu do neceho mluvit, myslim si, ze tento procesor neni nutno pretaktovat, hlavne kvuli stabilite:­)­))
Odpovědět0  0
Pulytr | 13.10.20031:52
Jestli ale chces koupit asuse A7N8X tak bych tam nedaval ty Kingmaxe protože je nepodporuje !!
Jinak dopadnes jak já mam zmínenou desku a k tomu 2x256MB DDR400 Kingmax a běhaj mi na 266 :­(­(­( to je docela smutné a jestli je nekdo chce tak mu je z radostí prodam :­)­))
Odpovědět0  0
Martek | 6.2.20046:34
Koupim, rekni cenu a odkud si, ja z Ostravy
Odpovědět0  0
Pulytr | 6.2.200414:03
Já jsem z Prahy
Jeste porad je mam ale nepoužívám je :­(
pouze obe a to za 2500 je to na tobě jestli je chceš
Odpovědět0  0
Martek | 6.2.200414:30
Drahe, diky
Odpovědět0  0
m4 | 16.2.200415:15
ja bych je bral ale ne za 2500..dyt to je cena za nove..za 2000 bych se domluvil :­) su z prahy ­":)
Odpovědět0  0
WHITEWOLF | 30.9.200317:10
K clanku jen toto ­- Cena u OCZ je za par kdezto u ostatnich za kus !!! Je to trosku zmatene ...
Odpovědět0  0
Klokan | 29.9.20031:48
Mam Samsunga 512MB 333, Corsair XMS 512MB­(400­) 2­-3­-3­-6 a KINGSTON HyperX 1GB Kit ­(2x 512MB­) DDR400 modules, Model# KHX3200K2­/1G 2­-2­-2­-6.Asus A7N8X Deluxe. jedu na 2400+­(200*11­).Ani jedna z tech pameti nezvlada to dane casovani na dane frekvenci.System je nestabilni a resetuje se. V testu memt86 jsou chyby a to i pri horsim nastaveni casovani. Proc??????Diky za rady

Odpovědět0  0
rned (6) | 29.9.20037:43
Protože na nForce2 se mají při Dual channel provozu používat moduly stejného typu, nebo alespoň od steného výrobce. Samozřejmě za předpokladu, že není chyba někde jinde.
Odpovědět0  0
Klokan | 29.9.200313:29
Ne tim to neni.Ten samsung je stabilni na 266 , Corsair na 333 a Kingston taky na 333 at uz je casovani sebemirnejsi, tak to na tech samsung 333, corsair 400 a kingston 400 nedrzi..Vsechny jsem je testoval singl a potom 2*512 kingston dual­(jsou identicke­)ale porad stejny problem.
Odpovědět0  0
who (208) | 29.9.200318:12
No ja myslim ze to tim je; protože pameti pro dual musí byt optimalizovane co se tyce velikosti, musí byt stejne velke; musí pouzivat stejnou technologii­(128Mb,256Mb­); stejnou sirku sbernice ­(x8, x16­); a musí byt bud jednostranne nebo oboustranne; nemusi byt od sttejneho vyrobce; ale to bych nedoporucoval; nemusi mit sttejnou frekvenci ani casovani; prizpusobi se nejpomalejsimu;

Ale podle me je nejlepsi koupit proste od vyrobce dual; kde je jistota ze to pojede?
Odpovědět0  0
Klokan | 29.9.200319:56
Ne neni.Jeste jednou opakuji, ze V DUAL REZIMU JSEM ZKOUSEL JEN KINGSTON HyperX Series 184­-pin 1GB Kit ­(2x 512MB­) DDR400 ­(PC3200­) DDR RAM modules, Model# KHX3200K2­/1G ,ktere splnuji vsechny ty veci co ji napsal.Zadne jine jsem neparoval!!!!!!!!!!!
Jenze ono to je nestabilni i kdyz tam je jen corsair­(ma jet na 400­) nebo jen jeden kingston­(­(ne dual­)ma jet na 400­)nabo jen Samsung­(ma jet na 333­- taky nejede­)Z cehos vyplyva, ze to neni pametma , ale nastavenim dasky­(voltazi??­).........
Odpovědět0  0
who (208) | 29.9.200320:22
proto rikam ze bych neparoval ruzny znacky; ruzny latence nebo frekvence; i kdyz zrovna tohle by oficialne nemelo vadit...

pokud pouzivas kitovany kingstony 2x512mb a funguje to; tak je to tak jak rikam; proste kupovat primo po dvojcich

pokud uz do toho parujes corsair, ocz, kingmax atd; tak tam problemy muzou vznikat; proto rikam ze bych tomu neveril; a nikdy nekupoval dve ruzny pameti; ono taky proc; kdyz si muzu koupit dvojici; ktera je testovana...

voltazi? no nevim; pokud si to bere z SPD tak tam je voltaz defaultni ktera by nemela delat problemy; pokud pretaktovavas a zvedas jiim napeti; tak to uz je vec jina; a to nestabilni bejt muze; proto je jasny ze volty se musi snizit...
Odpovědět0  0
Klokan | 30.9.200313:11
Ty mi porad nerozumis!!!!!!!!!!!!!!!!!Nikdy jsem neparoval Samsung, Corsair ani Kingston ohromady!!!!!!!!!!!!!!Tak proc mi porad pises co by jsi neparoval???????
V dualu jsem zkousel rozjet jen Kingstony 2*512, ktere k tomu byly urceny ale marne.Vysvetloval jsem, ze to nejfunguje ani v dualu­(kingstony­) ani singl ­( jeden Samsung, jeden Corsair, jeden kingston­).Proste Samsung 512mb 333 neni stabilni na 333Mhz, Corsair 512mb 400 neni stabili na 400Mhz a ani Kingston neni stabilni na 400­(samostatne ani v dualu s druhym kingstonem!!!!!­)pri sebemirnejsim casovani.Tim, ze nefungujou ruzne pameti jsem vyloucil vadu pameti.
Jestli toto nepochopis ani ted , tak uz mi prosim te neodpovidej.
Odpovědět0  0
who (208) | 30.9.200319:16
Jezkovy zraky; proc takovy rozcilovani;­) ty si to tak divne popisoval ze z toho vyznelo ze parujes 2xkingstony kde je vse ok; na druhou stranu priznavam ze cist prispevky když clovek pride z hospy není dobrej napad; natoz na ne odpovidat?

Pokud to podle tebe není pametma; tak asi necim jinym;­) Jestlize ti na ni nejedou stabilne znackovy pameti; a fakt vyzkousels tyhle vsechny; tak bych reklamovval desku?samozrejme netusim jak presne tvuj systém vypada; ale muze to bejt vsim moznym; pokud ani nepomaha format a nainstalovani znova systemu; pak to bude hardwarova zalezitost

Tady bych se podival na pameti který doporucuje asus
http:­/­/www.asus.com­/prog­/spec.asp?m=A7N8X%20Deluxe&langs=01

Je taky potreba rict ze když se pouziva 800mhz fsb; ze ddr333 jedou na 320mhz; a ddr266 se nedaj ani pouzit;
Nebo u 533mhz fsb nebo 400mhz se nedaj pouzit zase ddr400, to mluvim o intelu;­)

Amd při 400mhz fsb ­(barton­) ma datovou propustnost 3,2GB­/s; dual ddr400 umi 6,4GB­/s, dokaze to amd vyuzit?;­)­)
thorougbred umi 266mhz fsb ? datova propustnost 2,1GB­/s
Odpovědět0  0
Klokan | 30.9.200313:13
Co se voltaze DDR tyce, tady je odpoved primo od Kingstona...
The settings should be as follows.
Cas Latency: 2
Ras Precharge: 2
Ras to Cas Delay: 2
Ras Active to Precharge: 6
Voltage 2.6 up to 2.7 depending on stability

Odpovědět0  0
Johny | 8.10.200323:49
Pouzivas tuhle desku pod jakym systemem?
Jestli jsou to Widle, zkusil bych nainstalovat nejakej uspornej LINUX ­(Slack­) a vyzkouset stabilitu pod nim a pokud bude vse v pohode, mrkni se na website Asusu a stahni odpovidajici novejsi ovladace pro Wokna, pokud bude i s novejsima ovladacema nebo pod LINUXEM nestabilni, nezbyva nez reklamovat. Jeste jedna moznost: je mozny ze procesor je na horni hranici vykonu a nepatrny podtaktovani tomu pomuze.
Odpovědět0  0
rned (6) | 29.9.20030:07
Dobrý den, zajímalo by mě, jak jste testovali na stabilitu dosažené přetaktované frekvence. Nevěřím, že neznačkové paměti jdou přetaktovat tak vysoko bez chyb v Prime95. Stabilita pro vás znamená pouze, že modul dokončí test? Díky za odpověď.
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 29.9.20038:13
Pri testovani neni cas na opakoovane spousteni celeho Prime95, proto stabilni pri testovani povazuji system, ktery dokonci vsechny testy, tedy asi 2­-3hodiny testu bez potizi. U testu CPU se tato doba zvetsuje na 4­-5 hodin a u grafickych karet pak na 5+ hodin.
Odpovědět0  0
rned (6) | 29.9.20038:25
To chápu, ale mám vyzkoušeno, že pc které se chová stabilně na 217MHz fsb neprojde testem Prime95 ­(chyba po 4 hodinách­) a nejvyšší frekvence, kterou zvládne bez chyb je 204MHz. Je škoda, že nemáte možnost Prime aspoň na 4­-5 hodin pustit ­(aspoň u 1 modulu pro ilustraci, kde je jeho skutečný strop bez chyb­).
Odpovědět0  0
coRpse | 22.9.200321:36
S tím P4 máte nepochybně pravdu. No, budu muset ještě šetřit :­-­(
Odpovědět0  0
coRpse | 22.9.200320:22
Chci kupovat nový počítač s čipsetem 865PE Dual DDR.
Je lepší koupit 2x 512 MB DDR 400 nezkačkové ­(cca 2x3500,­-­)
nebo jednu značkovou ­(např. Kingston Hyper X cca 5700,­-­) ?
(větší částku do pamětí nechci investovat­)
V té sestavě plánuji celer 2,6 a FX 5600.
Předem děkuji za odpovědi
Odpovědět0  0
who (208) | 22.9.200321:02
no nevim zda celeron je to prave ale budiz
k tem neznackovejm; asi by se to vyplatilo; ale strasne zalezi jake to sou neznackove; protoze se daj vychytat dobry; nebo taky sileny

kazdopadne pri pretaktovavani se s neznackovejma asi daleko nedostanete; zalezi jak s jakejma...
myslim si ale ze i znackovy pameti se daj poridit za slusny ceny; nemusi to byt naky the best;

kazdpodane celeron 2,6 umi 400mhz FSB
coz je 3,2GB­/s propustnost

pameti v dualu teoreticky dosahuji pri ddr400 6,4GB­/s; coz celeron neumi vyuzit;
radsi si tam dejete P4 2.4GHz FSB 800MHz; ktery by dokazal takovou propustnost vyuzit; a samozrejme je daleko lepsi nez celeron v mnoha vecech; stoji 5800 bez dph a da se dobre pretaktovavat
Odpovědět0  0
JoHnY | 31.8.200319:18
souhlasim ­- kamarad to resil tak, ze si vzal svoji A­-DATA s sebou do kramu a porovnaval si jestli maj stejny parametry chipu. Vetsinou jsou chipy znaceny tak ze poznate jake ma parametry i kdyz je od jineho vyrobce.
Tedka ma 2x256MB A­-Data a kazda ma jiny chipy a fungujou Dual bez problemu
Odpovědět0  0
Unknown user of computer | 28.8.200317:48
Nazdar
pls je 2x256 400 obyc. podobne jako 256 Dual chanel?
jde mi o to jestli muzu do nF2 nacpat 2x 256 obyc. a pak to bude Dual nebo musim mit ty drahy Dual Chanel pameti ???????????
dik za vysvetleni
Odpovědět0  0
who (208) | 28.8.200318:46
dula chanel pameti musi byt na to uzpusobene;
musi mit stejnou velikost; muso pouzivat stejnou technologii­(128Mb,256Mb­); stejnou sirku sbernice; musi byt dokonce oba bud jednostranne nebo oboustranne; teoreticky nemusi byt od stejneho vyrobce; ale to nedoporucuju; nemusi byt snad ani stejne casovane; prizpusobi se pomalejsimu z nich; coz je pak skoda; kdyz jeden modul je casovan lepe;

doporucuji znackove pameti; vyplati se; jak ve zpolehlivosti tak ve vykonu; OCZ sou the best...
Odpovědět0  0
D.A.N.I.I.K. | 23.8.200322:54

Já provozuju 2x512MB OCZ DDR466 Enhanced s cipy Winbond, a behaji naprosto OK na 535MHz, bez zmeny napeti na CL 2.5, takze OCZ vazne doporucuju, rozhodne nebrat CORSAIR, ne kvuli tomu ze jsou drahy, ale zkratka kvuli tomu ze OCZtkam nesahaji ani po kotniky :-) napr. Kingston HyperX nejsou spatne, ale nelze je tak dobre taktovat jako OCZ

Odpovědět0  0
id2 | 24.8.200310:24

souhlasim; ocz je the best;
gold edition vypadaji fakt dobre;)) myslim ze pro intelovskou platformu a asus desky je to to nejlepsi co dnes mame;

Odpovědět0  0
id2 | 19.8.200318:29

ocz dlouhodobe vykazujou ze svy praci rozumi a spousta testu pro ne dopadla nejlip; viz recenze na zive.cz a vy ste je nezaradili? chyba!!!

taky by me zajimalo o jak moc stoupne vykon pokud se pouziji pameti ddr433 466 500; nakou referencni sestavu s pretaktovanym systemem s P4 na 800mhz fsb; MB od asusu a tyto pameti; a rad bych videl rozdil; ocz ma vyborny dual chanel gold edition pc4000!!

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 19.8.200320:28

Dobrý den, snažili jsme se, ale nepodařilo se nám je získat. V okamžiku, kdy již byly paměti OCZ dostupné, jsme již zase neměli HW na kterém jsme testovali :-(

Odpovědět0  0
Roseman | 28.8.20031:58
Kdyz by se vam podarilo sehnat a otestovat OCZ na stejne konfiguraci jako ostatni pameti, budu velice zvedavy na vysledky, protoze chci kupovat OCZ s CL2 a chci se ujistit, ze to bude dobra investice :o­) .
Odpovědět0  0
who (208) | 28.8.200318:51
pokud koupite ocz; neni sance prohloupit; sou opravdu the best; gold edition se nabizi;­)­)­)

http:­/­/www.ocztechnology.com­/products­/memory­/OCZ+EL+DDR+PC­-4000+Dual+Channel+Gold
Odpovědět0  0
Martin | 19.8.200321:25

Nevim, jestli jste to spatne nepochopil, ale my jsme testovalil vse v dualu. A rozhodne bych neuvazoval o zadnych levnych pametech, kdyz uz tak nejakou poradnou klasiku. Opravdu se mi libili Kingstone Value. Za tu cenu podavali velmi dobre vykony.

Odpovědět0  0
id2 | 19.8.200322:57

dobra dobra; ale takove pc3200 dual ocz uz musi byt dost dlouho na trhu; to ze nebyly pc4000 beru;

stejne ale; zajimalo by me vykon takkovych pc4000 dual gold edition;
system s asus deskou a poradnym p4 northwood 800mhz fsb; samozrejme pokusit se ho co nejvice overclocknout
nezkusite udelat takovy test? treba to berte jako test sestavy

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 27.8.200314:33
Test paměti OCZ rozhodně doplníme, možná se nám to podaří i na stejné základní desce. Pokud ne, bohužel budeme muset zvolit jinou desku což však zkrelsí výsledky :­-(
Odpovědět0  0
ttomik | 20.8.200311:44

Jo.. to mi trošku uteklo.. Co se týče těch Kingstonů.. tak tam se opravdu není o čem bavit, vycházejí velmi dobře, jednoznačně nejlepší koupě v poměru cena/výkon. Ale co se týče těch Corsairů.... ty bych opravdu nekoupil, né za tu cenu.

Odpovědět0  0
ttomik | 19.8.20030:20

To skorem vypadá, že je lepší investovat do 2x256MB levnějších značek, než do těch dražších.. alespoň osobně si myslim, že se to projeví víc (swapování z disku přecijen zdrží víc než levnější paměti :-))

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.